Två av fördelarna med fjärrvärme är att det är tryggt och enkelt för dig som kund. Fjärrvärmen sköter sig själv år efter år oavsett årstid eller väderlek. Värmen finns alltid där och varmvattnet tar inte slut. Fjärrvärmecentralen är i stort sett underhållsfri och som exempel kan en villacentral ha en livslängd på över 40 år. Skulle ett oplanerat avbrott trots detta uppstå, jobbar vi så fort vi kan för att du ska få tillbaka värmen. Som kund kan du då vara trygg med att vår felanmälan har öppet dygnet runt under årets alla dagar. 

Ibland kan vi behöva stänga av leveransen på grund av underhållsarbete eller för att ansluta nya kunder. De planerade avbrotten är positiva på så vis att fler kunder får ta del av fjärrvärmen eller att fjärrvärmen kan fortsätta levereras problemfritt även framöver. För att begränsa den påverkan som avbrottet kan ha för dig, ser vi alltid till att avbrottet aviseras i god tid på vår hemsida och via en lapp i din brevlåda. Har du även registrerat sig för kostnadsfri avbrottsavisering, får du informationen via sms och/eller e-post.