Vill du arbeta som kundansvarig för Avesta och Nynäshamn med utgångspunkt från huvudkontoret i Örebro? Nu söker vi dig som är serviceorienterad och som vill vara med och skapa miljöeffektiva lösningar som är hållbara och kostnadseffektiva för våra kunder.

Om tjänsten

I din roll kommer du att vara en central kontaktyta mot Värmevärdens kunder. Det handlar främst om B2B där kommuner, kommunala bolag och industrier är stora kundgrupper. Fokus är befintliga kunder men även marknadsbearbetning med nyprospektering ingår i ditt ansvar. Likaså kommer du att hantera inkommande förfrågningar från privata intressenter så som villaägare och bostadsrättsföreningar. 

Som kundansvarig säljare agerar du rådgivande mot kunden. Du arbetar proaktivt med att analysera behov och förbrukningsmönster för att komma med förbättringsförslag för att skapa lösningar som gynnar både kunden och Värmevärden. Genom att värna om att ge kunden en optimal energilösning skapar du ett förtroende som bygger en stark och långsiktig kundrelation.

Det är en tjänst med stort eget ansvar för att driva affären i din region. Dina kunder finns främst i Avesta och Nynäshamn där Värmevärden har två av sina anläggningar. I organisationen finns ytterligare två kundansvariga och tillsammans jobbar ni för att utveckla gemensamma arbetssätt och processer för att vara ännu mer effektiva på marknaden. Du utgår från kontoret i Örebro där också din närmsta chef finns placerad.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100%.

Vem är du?

Det här är en roll för dig med en bakgrund inom energifrågor eller fjärrvärme. Kanske från en liknande tjänst men det kan även var från drift- eller fastighetssidan. En teknisk utbildningsbakgrund är positivt men rätt erfarenhet är viktigare. 

Du trivs i en roll där relationsbyggande är en central del. Du har alltid kunden i fokus och är mån om att hålla det du lovat. Därför är det viktigt för dig med ordning och struktur i ditt jobb. Ditt arbete är långsiktigt och du arbetar för att fördjupa och bredda relationen med dina kunder. Samtidigt är du lyhörd och nyfiken på vad som händer runt om på marknaden och därigenom fångar du upp nya affärsmöjligheter. 

Du har många olika kontaktytor både internt och externt och anpassar lätt retorik och budskap utifrån den du möter. Du är en van IT-användare och har en god svenska i både tal och skrift.

Sök tjänsten

Värmevärden samarbetar med Poolia i denna rekrytering. Frågor hänvisas därför till ansvarig rekryterare Jenny Berg, 072-074 19 99. Länk till annonsen hittar du här.

Sista ansökningsdag: 29 november 2020