Vad kommer att förändras för mig som kund?

Beroende på om du är kund till ett av våra helägda- eller delägda bolag kommer du att märka av förändringen på olika sätt. Nedan listar vi alla förändringar oavsett vilket bolag du idag är kund till.

  • Vissa av våra bolagsnamn byter namn, läs mer under frågan ovan.
  • Förutom att vi har valt namnet Adven för vår gemensamma koncern, har vi också valt att uppdatera vår grafiska profil med ny logotyp och färger.
  • Vi kommer inom kort att lansera en ny gemensam hemsida, byggd på Advens tidigare hemsida, www.adven.se.
  • Din faktura kommer att få ett nytt utseende, i vissa fall med ny mottagare beroende på om bolagsnamnet ändras, men med samma bankgironummer.
  • Vi kommer att börja skicka ut digitala nyhetsbrev via mejl till alla våra fjärrvärmekunder. För att säkerställa att du får det, vänligen uppdatera din mejladress hos oss. Det gör du genom att kontakta vår kundservice.
  • Vår gemensamma kundservice nås nu via e-post kundservice@adven.com. Du kommer även fortsättningsvis att kunna nå oss på våra tidigare telefonnummer.
  • Kundportalen får ett ansiktslyft i form av nytt utseende och nytt namn – Mitt Adven.
  • Under hösten påbörjar vi bytet av fasadskyltar på de orter som är aktuella.
  • All vår personal kommer framöver att arbeta i Adven-kläder, köra Adven-profilerade bilar och ha ID-kort kopplade till Adven. Denna ändring tar dock tid och är inget som vi stressar igenom. Vi ber dig därför att ha överseende med detta under en övergångsperiod.
Visa fler frågor och svar